5 Sebab Kenapa Shaklee Bisnes Terbaik Di Malaysia

 Assalamualaikum wbt wbt

Perkenalan dengan bisnes online, Shaklee bermula pada tahun 2012. Awalnya, setelah mendapat surat kelulusan pindah, Alhamdulillah aku dan Maisha dapat bersatu bersama ayahnya di Semenanjung. Masa ni, masih bekerja di IPTS Kota Kinabalu. 


Setelah 3 kali surat pindah ditolak, akhirnya lulus jua. Berkenalan dengan rakan- rakan sekerja baru, suasana yang baru dan persekitaran yang baru. Masa ni, Maisha anak pertamaku berusia 6bulan. 

Sebagai ibu anak satu, memang rutin harian bekerja sambil menyusu amat penat dan meletihkan. Syukur Alhamdulillah, diperkenalkan dengan Set Penyusuan Shaklee oleh rakan sekerja. Sekarang, beliau merupakan mentor bisnes ku sekarang. 


Pabila sudah mendapat kesan positif asbab Set Penyusuan Shaklee, maka bermulalah fasa berkongsi kebaikan produk ini kepada ahli keluarga dan sahabat handai. Tidak sangka pula boleh menjana pendapatan sampingan. 


Lepas duit minyak kereta, duit tol dan pampers anak sudah memadai bagiku. Hidup di kota besar, memang amat menguji kewangan kami. Alhamdulillah asbab Shaklee, dapatlah menampung sedikit sebanyak kos yang ada. 

Pabila lahir anak ke empat, datang pula cerita baru. Aku dipindahkan ke kampus Johor Bharu. Sememangnya tidak lah mau berjauhan lagi. Oleh sebab inilah, aku mengambil keputusan untuk berhenti saja dan menjadi suribisnes menjaga famili dan bisnes dari rumah. 


Tidak sangka, peluang lebih terbuka luas. Alhamdulillah dapat gaji yang sama dengan jawatan dulu malah lebih lagi. Syukur, berjaya naik rank dan dapat capai income 4 angka sebulan. 


Segalanya bermula dari rumah sahaja. Dan sehingga kini, tetap setia dengan bisnes ini, tanpa toleh ke belakang lagi. 


Setiap bisnes yang dijalankan, mestilah ada kemahuan yang tinggi. Disiplin dan konsisten adalah kuncinya. Kuasa tindakan penentu segala. 


Kenapa saya pilih Shaklee? 

1. Pertamanya, sebab modal yang cukup rendah. Masa join dulu, hanya RM65 sahaja untuk daftar keahlian. Masa kini lagi murah, hanya RM35 sahaja, terus boleh bermula pada bila- bila masa. 

2. Fleksibel dan boleh dijalankan dimana sahaja. Online mahupun offline. 

3. Produk usah risau, terbukti secara saintifik melalui kajian- kajian nutrisi antarabangsa, produk berpaten, selamat dan berunsurkan alam semulajadi. Beyond organic. 

Di pasaran antarabangsa sudah lebih 100 tahun. Manakala di Malaysia sudah capai 25 tahun ke atas. Tidak pernah ada produk yang ditarik balik dari pasaran. 

4. Sistem insentif pun lumayan tau, kita berpeluang merebut tawaran cash, car bonus dan convention trip sama ada di dalam atau luar negara. Tak nak trip, boleh tukar pakej Umrah bersama Shaklee. Menarik kan? 

Kelas online dan offline mengenai nutrisi dan info produk senantiasa ada. Kelas ini dianjurkan oleh Pakar Nutrisi Shaklee dan penasihat kesihatan yang bertauliah. Bukan hanya bah kesihatan malah ilmu bisnes pun ada. 

5. Alhamdulillah Syukur dapat sertai komuniti Shaklee di bawah naungan group terbesar dan terkuat di Malaysia iaitu iReach. Dinaungi oleh Jutawan muda, Founder Master Lyna Noh dan Master Zainul Anura yang sudah lebih 10 tahun berkecimpung dalam bisnes Shaklee ini. 

Banyak ilmu yang dikongsikan dan circle yang sangat positif dari group iReach. 


Sekiranya kalian berminat nak bermula dan tak tahu nak mula dari mana, contact je Mas. 


Inshaa Allah saya akan guide kalian bersama- sama dengan team iReach. 

Contact sekarang 013.634.1955

#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023


Comments

Popular posts from this blog

Set Kurus Shaklee : Antara Realiti atau Fantasi?

Motivasi buat Diriku dan Dirimu

Pengalaman Menyusu 5 Anak Selama 11 Tahun