Petua Hilangkan Jeragat

 Salam sayang semuanya 

Jeragat? Ada yang punya masalah jeragat tak? 



Ini memang merupakan masalah Mas dari dulu lagi. Ianya bertambah teruk selepas beberapa siri selepas bersalin. 

Rasa macam beranak pinak meriah. Huhu. Geram rasanya. 

Namun, Alhamdulillah mas tetap bersyukur kerana dapat kurangkan dan pudarkan jeragat dengan Set Penjagaan Youth dari Shaklee. Selain kena makan beberapa supplemen untuk membantu mengurangkan jeragat ni. 

Selain itu ada beberapa petua yang Mas amalkan sampai sekarang. 

Pertama, masker putih telur dan lemon. Masker ni Mas akan buat setiap 3-4 kali seminggu pada waktu pagi. Guna berulang kali selama seminggu. Seminggu sekali akan tukar masker yang baru iaitu campuran putih telur dan lemon yang baru. Inshaa Allah lemon akan bantu mengurangkan jeragat, putih telur akan buatkan wajah kita lebih glowing dan halus. 

Kedua, jangan sekali- kali tinggalkan sunblocks. Setiap kali lepas basuh muka dengan pencuci Youth, mas akan apply toner dan moisturizer SPF50 Youth. Alhamdulillah kena rajin dan konsisten tau. Kadang kalau nak keluar rumah, Mas akan apply lagi sekali SPF50 Youth ni. 





Ketiga, bukan dari segi luaran, dalaman pun penting tau untuk mengurangkan jeragat ni. Jangan lupa amalkan ResV, Vivix, Vitamin C dan Vitamin E. Sungguh ResV dan VIVIX Shaklee ni sangat luarbiasa efeknya. Korang akan rasa kelainan dari segi tekstur wajah dan jeragat itu sendiri. Memang serius pudarkan jeragat secara perlahan. Takde lah minum hari ni, hilang esok jeragat semua tu. 




Kena sabar dan konsisten. Sebab jeragat ni bukan terjadi sehari, ambil masa. So nak hilangkan pun kena ambil masa jugak. 

Korang yang ada masalah jeragat, cubalah petua Mas ni. Mudahan bermanfaat untuk kalian. 

Nak produk Shaklee, hubungi je Mas 013.634.1955. Inshaa Allah, kita ikhtiar mana yang boleh. 


#nextlevelblogging

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#shakleeshahalam

Comments

Popular posts from this blog

Hari Raya Meriah Dengan Shaklee

Set Kurus Shaklee : Antara Realiti atau Fantasi?

Motivasi buat Diriku dan Dirimu